fredag 19 november 2010

Fredag 19/11

God kväll!
Efter frukost, tidningar och lite data åkte jag in till vårdcentralen för att kolla blodtrycket. Det var skapligt, men inte helt nere i 140, så det blir en koll om fyra veckor igen.

När jag var på undersökningen hade telefonen ringt och när jag kom ut ringde jag upp. Det var min bankkontakt i Karlstad och det slutade med att han bjöd in mig på julbord i mitten av december.

Därefter åkte jag till Susanne och tillsammans gick vi till leksaksaffären och köpte presenter till Emma, som fyller tre på söndag. Sedan fortsatte vi till Sofie, som fyller 23 år idag. Hennes mormor hade också anslutit och vi blev bjudna på lunch. Hon hade gjort fläskfilé med kantarellsås och ugnsbakade potatis. Det hade hon gjort bra. De små växer upp och klarar av en hel del. Sedan blev det kaffe och en kaka, som hon bakat. Den skall jag göra om till en efterrätt tillverkad direkt i glasskålar. Det bör den passa bra till.

Under kvällen slog jag mig ner vid tv:n för att titta på "På spåret". Det var bara det att när programmet började var det "Doobidoo". Jag hade tittat fel på en hel vecka. Sådant händer ibland när man har tvåveckorsprogram.

Nu skall jag i alla fall titta på "Mord i sinnet", som just börjat.
God natt!

Inga kommentarer: