söndag 7 november 2010

Söndag 7/11

God kväll!
Återigen en fin, men kylig höstdag.

Idag gjorde jag lunch på hemmaplan. Jag hade lite rester, men eftersom de kotletter jag hade köpt hade bästföre datum igår, lagade jag till dem i ugnen.

När jag hade avslutat lunchen ringde det på dörren. Det var Sjöberg, som brukar få några träd varje år eftersom han eldar med ved. Vi tittade ut fem stora björkar borta vid uthusen. Jag valde dessa mest för att komma från en massa löv på taken.

Härefter blev det en promenad i det fina vädret.

Jag tänkte först åka in till Karlskoga och se matchen KHC- Örnen från Örebro, ett av de väntade topplagen. Jag stannade hemma och följde matchen på datan istället. KHC vann med hela 7-0 och Sammy gjorde ett mål och en assist. Jag tittade även på fotbollsmatchen Malmö- Mjällby. Malmö vann med 2-0 och blev därmed svenska mästare.

Nu får det bli lite tv och några sidor i en bok innan jag slår igen de blå.

God natt på er!

Inga kommentarer: