lördag 13 november 2010

Lördag 13/11

God kväll!
Idag bestämde vi oss för att gå på eftermiddagskonsert i konserthuset. Det var yngre musiker som skulle spela gitarrer på ett speciellt sätt.
Totalt var det sex gitarrister som spelade med ett speciellt sound. De använde elektroniska stråkar och fick fram ett ljud som kan jämföras med det ljud som man hörde under hela fotbolls-VM i Sydafrika. De spelade två helt nya stycken samt en speciell tolkning av ett Mozartstycke. För mig var det den sista tolkningen som passade mig bäst. Det var verkligen hårdrocksstil och de varnade för ljudnivån innan de körde igång. Efter första stycket var det en familj som lämnade och efter det andra ytterligare ett par. Själv funderade jag på om de var mest data- eller musikkunniga. Jag tänkte gå fram och titta på nothäftet för att se hur de ritade noter till en sådan musik, men avstod. Kan detta vara morgondagens musikgeni?

Efter en dryg timma drog vi oss hemåt för middag. Det är fördelen med att vara på besök. Man slår sig ner och väntar tills man blir bjuden till bords.

God natt mina vänner!

Inga kommentarer: