fredag 26 november 2010

Fredag 26/11

God kväll!
I morse, när jag gick upp vid 8-tiden, var det drygt 11 grader kallt. Gjorde min vanliga morgonrutin, satte på kaffe, en sväng till pannrummet, där allt var OK samt hämtade morgontidningarna. Efter frukosten, när jag var nere i pannrummet av ren tillfällighet, hörde jag hur pumpen till pannan slog ifrån. På displayen kunde jag läsa nedanstående meddelande:
LARM, lågtryck löst! Fram med handboken! Läste att det var ett fel där man skulle kontakta installatören. Gjorde så, och fick rådet att slå ifrån anläggningen och starta på nytt. Detta hjälpte ej och knappt en timme senare hade jag två gubbar här. Tyvärr, de lyckades inte lokalisera felet och något senare kom Carlén och gjorde några tester enligt uppgifter han fått. Inte heller han lyckades och nu skall det komma en expert inom området. Vet ej när, och tills vidare går pannan på tilläggsvärme. Den håller inte temperaturen uppe, utan det blir kyligare i huset. Det är i alla fall drägligt. Eftersom jag har oljepannan kvar skulle jag kunnat koppla över till den, men i våras körde jag slut på oljan och räknade inte med att jag efter ett halvårs drift var i behov av den.
I eftermiddags hade jag besök av en and vid fågelbordet. Han var skadad och den ena vingen hängde och såg obrukbar ut. Det mest humana hade antagligen varit att ta livet av den, men jag slängde ut bröd och hoppas att han kommer att klara sig.
Jag har ju tv:n på övervåningen och dessutom en öppen spis i samma rum. Jag tände en brasa och har haft ett behagligt tittande, först på "På spåret" och sedan "Skavlan". Närmast kommer "Mord i sinnet".
God natt mina läsare!

Inga kommentarer: