tisdag 16 november 2010

Tisdag 16/11

God kväll!
I motsats till gårdagens regnande var det idag sol och några grader kallt. Det är inte bara positivt med sol. När jag gick runt i rummen och vattnade blommorna såg jag hur dammet visade sig från den sämsta sidan i solskenet. Det var bara att ta fram dammtrasan och ägna en del av förmiddagen till dammtorkning. Inte någon av mina favoriter.
Jag hängde upp den nya fågelautomaten som jag fick i söndags. Jag fyllde den med nötter från ICA. Den andra liknande automaten har jag fylld med nötter från Granngården. Jag har fått för mig att fåglarna föredrar ICA:s. Nötter som nötter tänker ni, men då har ni fel. Troligen är ICA:s trumlade för de har inte lika mycket skal.
Bild tagen utanför Färna Herrgård, där vi var i fredags på julmarknad. Här efter en välbehövlig fikapaus.

Ikväll har jag sett "Halvåtta hos mig" och där var det en förrätt som fick bra betyg av deltagarna och som dessutom var lätt att laga till. Nu har jag på recept.nu hämtat hem receptet, så det blir nog en förrätt vid lämpligt tillfälle.

God natt!

Inga kommentarer: