tisdag 9 november 2010

Tisdag 9/11

God kväll!
Idag vaknade jag till en mulen, kylig och blåsig morgon. Vi har ju förvarnats om snökaos närmaste dygnen. Hos oss började det snöa lite smått vid 14-tiden, när jag åkte hem efter lunchen i Filipstad.

Hela förmiddagen stannade jag inne och gjorde skattedeklarationen för Invest innan jag tog hand om den tvätt som låg. Det var framförallt skjortor som skulle strykas. Sätter man på radion och lyssnar samtidigt som man stryker går det riktigt bra.

Det är sällan att jag köper någon kvällstidning nu för tiden, men idag blev det en Expressen. Det var en timme av eftermiddagen som försvann. Sedan fick det bli min bok, en kriminalroman. Nu är det svårt att lägga den ifrån sig för spänningen stegras ju närmare slutet jag kommer.

Under kvällen har det blivit nyheter och då ser man att vi hittills har kommit lindrigt undan när det gäller snöfallet. Sedan har det varit lite blandat. Jag såg ett tag på debatten om curlingföräldrar-barn, men man blir bara förbannad. Bl.a visades en far, som passade upp sin dotter med både matlagning, städning, ja allt. Detta trots att hon hade flyttat hemifrån. De som hade vettiga synpunkter, enligt mitt sätt att se, fick knappt en syl i vädret. Undra hur ungarna blir när de kommer ut i arbetslivet och får krav på sig.
Det får räcka för idag. God natt på er!

Inga kommentarer: