fredag 5 november 2010

Fredag 5/11

God kväll!
En fin och klar dag, men trots det stannade jag inomhus. Jag tvättade alla dukar, som Gudrun hade bytt ut vid sitt senaste besök. Gick runt och pratade med mina blommor och tog bort ett och annan vissnat blad.

När jag satt med frukosten och mina tidningar ringde min bankkontakt. Vi pratade lite affärer, men mest hockey. Han har själv ett förflutet som hockeyspelare i Hagfors. Han kommer från trakterna och pratar en riktig värmländska. Han liksom jag följer såväl Färjestad som Bofors.

Idag fick det bli en skomakarlåda inne i Filipstad. Efter det var det Ica och lite mat för helgen. Köpte även utsmyckning till graven som jag var uppe med när jag kom hem samt tände ljus.
Vi kan vara nöjda med att vi lever i ett land med fyra årstider. Man kan ju tycka att november är en mörk, trist månad, men även den har sin tjusning. Man tänder upp huset redan vid 17-tiden och förbereder kvällen.
Man kan tex börja kvällen med en bok i väntan på tv-programmen. Idag har det blivit Doobidoo och fortsätter med Skavlan och någon film. Till detta lite kex med ost och ett glas rödvin. Inte alls dumt!
God natt på er!

2 kommentarer:

susanne sa...

Älskar din positiva inställning.
Har du hört något om det andra provet som de tog när du var hos doktorn ?
Kram Susanne

S-O Svensson sa...

Vilket prov?