torsdag 4 november 2010

Onsdag 3/11

God middag!
Igår kom det inte något inlägg. Varför? Jo, det var helt omöjligt att komma ut på nätet. Det gick varken med det fasta eller mobila bredbandet. Nu kommer lite om gårdagens händelser.

Vid frukosten ringde Tomas Israelsson, som jag inte pratat med på mycket länge. Han hade givetvis ett ärende. Han ville ha mig som referent, när han nu söker nytt jobb.

Sedan var det dags att åka till vårdcentralen och kolla upp blodtrycket. Det hade blivit något sämre än innan jag fick ny medicin för några veckor sedan. Senare på dagen ringde läkaren och när vi pratade, kom jag fram till att jag missuppfattat honom i samband med den nya medicinen. Han hade skrivit ut två nya, som ersatte ett annat med två komponenter. Jag har tagit dessa, men också skippat ett annat som jag skulle fortsätta att ta. Nu blir det nog bra till nästa gång som jag skall kolla upp det om ett par veckor. Det är inte lätt med det medicinska!

Kvällen ägnades åt hockey med Bofors-Tingsryd. Bofors borde under den andra perioden skaffat sig ett rejält försprång med tanke på spelfördelningen, men ineffektivitet framför mål och en bra målvakt gjorde att det blev förlust med 1-2 (1-0,0-0,0-1,0-0, straffar 2-3.
Vi hörs senare igen.

Inga kommentarer: