onsdag 10 november 2010

Onsdag 10/11

God kväll!
I morse var det ett snötäcke på cirka 10 cm när jag gick upp. Vid 9-tiden kom snöplogen förbi på gatan. Det fick mig att fundera på om det var dags att montera på plogen och göra 4-hjulingen redo för första plogningen för säsongen.
Jag har två ekorrar som gillar solrosfrön och besöker fröautomaten tillsammans med fåglarna.
I år har det varit ovanligt många domherrar som kommer och hälsar på. Ofta kommer de parvis, ibland en hel flock och som här en ensam herre.
Efter att ha monterat på plogbladet körde jag undan snön. Inte för att det var nödvändigt för att komma fram utan mer för att det skall se bebott ut om man reser bort någon dag.

Jag följer matchen Leksand-Bofors på text-tv:n. Efter två perioder är ställningen 1-1. Tittar även på "Uppdrag granskning". Det är mycket de snokar reda på. Det kan inte vara roligt att sitta och få de besvärande frågorna.
God natt!

1 kommentar:

Lotta sa...

Härliga kort :))
Kramar