fredag 14 januari 2011

Fredag 14/1

God kväll!
Efter frukosten gick vi ut och tampades med snön. Gudrun med skyffel och jag med 4-hjulingen. Det hade kommit lite nysnö under morgonen och jag hade inte tagit bort något sedan tövädret var. Nu är det acceptabelt igen.

Under förmiddagen ringde en kurator från sjukhuset i Karlstad. Det var en trevlig tjej, lät ung, och vi pratade om lite av varje. Jag fick telefonnummer om jag behövde någon att prata med, varför kan jag inte förstå. Tydligen tror de att man blir deppad för att man får veta att man har blivit drabbad av en sjukdom. Så länge det inte märks har jag svårt att inse allvaret. Fick också kallelse till röntgenundersökning på torsdag. Inte är det några längre köer inte.

Till lunch gjorde jag, på begäran, brunkål, till vilket jag stekte fläsk. Julskinkan har jag hängt upp i trädet och hoppas att fåglarna äter upp det feta, som det fanns massor av.

Till kvällen fick det bli räkmackor och öl framför tv:n. Nu är det "Mord i sinnet", resten av kvällen.

God natt!

1 kommentar:

Susanne sa...

Hejsan !
Vad bra att du har fått röntgentiden redan. Vart blir det ? Karlstad ? Jag är ledig om du vill ha sällskap.Kramar Susanne