tisdag 4 januari 2011

Tisdag 4/1

God kväll!

Det börjar bli tjatigt, men jag har burit ved och eldat hela dagen. Innan jag investerade nästan 200.000:- i bergvärme funderade jag på en utrustning för pellets. Tyckte dock att det var att gå tillbaka till 40-talet med hantering av koks, men i det här fallet pellets. Idag funderar jag på om jag gjorde rätt.

Idag har det snöat mest hela dagen och det har kommit ca 15 cm snö. Jag har hittills inte plogat, men i morgon blir det att ta fram 4-hjulingen och köra bort snön.

Det har varit solförmörkelse idag, men det kunde man inte se här, eftersom det har varit mulet hela dagen.

Eftersom det skall bli mildare kanske det räcker med att köra el-patronen och slippa all vedhantering. Tyvärr skall det också bli en massa snö enligt kvällens rapporter. Det är bara att hoppas att montörerna får tummen ur någon gång och får klart pannan.

Nu skall jag inte klaga mer i kväll utan nu förbereder jag mig för tv-tittande, om det nu finns något att se på.

God natt på er!

1 kommentar:

Lotta sa...

Du har all rätt att klaga , kära far!! Jag skulle blivit galen som sagt,,, Uselt helt enkelt... Hoppas allt blir bra..
kramar