tisdag 18 januari 2011

Tisdag 18/1

God kväll!
Idag har jag suttit mest hela dagen med data och pappersarbete.

Under eftermiddagen ringde jag Birgit eftersom det har varit mörkt nere hos henne under lång tid. Hon var hemma och pratsjuk, så jag gick ner till henne på eftermiddagskaffe. Hon hade mycket att berätta för vi hade inte träffats sedan dagarna före jul. 
Igår, när Thomas var här hörde han ett prasslande i Remos skåp, där det legat hundmat och -leksaker. När vi öppnade var det tydligt att en mus huserat där. Det var bara att ta fram dammsugaren och tömma skåpet på allt.

När jag var inne i Filipstad och åt lunch köpte jag ett par musfällor. Hade inga hemma eftersom jag inte sett några spår av möss under den tid jag bott här. Laddade den innan jag gick ner till Birgit. Tittade in i skåpet när jag kom hem. Jodå, där satt en mus i fällan. Hittills har det inte kommit någon mer. Det är bara att hoppas att det var den enda.

Under kvällen fick jag besök av Elisabeth, som kom hit med fikabröd. Tillsammans såg vi handbollsmatchen, där Argentina slog Sverige ganska klart.

Nu blir det lite tv innan sängen kallar.
God Natt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Möss är bland det värsta jag vet. Hoppas att du fick tag i den skyldiga och att det inte finns fler. Må gott.
Kram Susanne