tisdag 11 januari 2011

Tisdag 11/1

God kväll!

Idag var jag på återbesök hos läkaren för att få utlåtande om tidigare cellprovtagning, med anledning av det höga PSA-värdet jag hade. Det visade sig att det var en elakartad tumör och nu blir det fler provtagningar. Dels blir det en röntgenundersökning för att se om det har spridit sig till skelettet, dels en undersökning för att se om det spridit sig till lymfkörtlarna. Återbesök i mitten av februari under förutsättning att de båda proven har hunnit genomföras. Därefter blir det beslut om vilken behandling som skall användas. Eftersom jag känner mig helt frisk har jag svårt att inse att allt inte är OK. Med lite tur kan det ju ta lång tid innan det bryter ut på allvar. Man får i alla fall träffa en massa trevliga doktorer och sköterskor.

Ikväll finns det lite att välja mellan. Troligen får det bli Peter Flacks revy och en del av matchen mellan Djurgården-AIK. Även kanske en glimt av "Halvåtta hos mig".
God natt!

1 kommentar:

Lotta sa...

Kramar...