onsdag 12 januari 2011

Onsdag 12/1

God kväll!

Idag har vi haft ett fint vinterväder, minus tre grader och sol. Vad gör jag då? Stannar inne och städar! Det kan man väl kalla dålig prioritering. Samtidigt kan man säga att det är roligare att t.o.m städa när solen skiner. Dessförinnan hade jag kört en tvättmaskin. Den sköter ju sig själv när jag njuter av frukost och morgontidningar.

När jag kom hem efter lunchen tänkte jag först skotta bort en del snö, men ändrade mig och fortsatte städandet, nu i köket.

Under eftermiddagen ringde min bankkontakt och bjöd in mig till skid-VM i Oslo i början på mars för att se 5-milen. Han hade även en resa på gång till Italien för att köra Ferrari och vara med och laga mat och dricka vin. Den var i mitten av april och kostade ca 25000 mellan torsdag - söndag. Jag hade lite svårt att bestämma mig omgående så vi skall prata vidare.

När jag var borta hade ett skyddat nummer ringt. När jag kollade telefonsvararen visade det sig att det var gårdagens doktor som meddelade att han skrivit ut recept på de provpiller, som jag fick av den andre läkaren vid förra besöket. Det verkar som att läkarna har blivit mer serviceinriktade under senare tid.

Ikväll har det blivit först halv åtta-matprogrammet, därefter det nya mattävlingsprogrammet och sedan en ny serie i tre delar, Bibliotekstjuven. Den tog lite längre tid än vad det skulle eftersom USA-brodern ringde och jag spelade in under tiden som vi pratade.

Nu är det snart sängdags eftersom jag skall upp tidigt i morgon.
God natt!

1 kommentar:

Susanne sa...

Hejsan ! Vi tycker att du skall ta chansen och följa med till Italien. Upplevelser kan man aldrig få för många av. Kram Susanne och Stenis