söndag 30 januari 2011

Söndag 30/1

God kväll!
Idag hade vi en lugn morgon med frukost och morgontidningen.

Före lunchen ringde Lotta. Jag hade sagt att jag skulle titta in till henne på hemvägen. Hon talade om att hon inte var hemma förrän vid 16.30 eftersom lille Viktor var på gympa. Jag stannade därför och drack kaffe innan jag startade hemfärden. Under tiden anslöt även Niklas, Gudruns son, och fick eftermiddagskaffe.

Resan hem gick friktionsfritt i fint väder och med rena och torra vägar. Kom till Lotta samtidigt som de anlände. Det var mitt första besök i den nya lägenheten och var också en uppvaktning på Andreas födelsedag som var för en månad sedan. Av olika anledningar hade det inte blivit av förrän nu.
 Vid besöket i Västerås besökte vi konst- och länsmuseét som flyttat till nya lokaler i gamla ASEA:s verkstadslokaler, som gjorts i ordning för ändamålet. Konstutställningen var med modern konst, som jag har svårt att begripa. På andra sidan hade länsmuseét sina lokaler och det var betydligt intressantare. Där visades framförallt ASEA:s utveckling med film och bilder.
Efter besöket ställde sig Gudrun vid spisen för kvällens middag. Det är fördelen att göra besök. Man sätter sig framför tv:n och väntar på att maten skall bli klar. Kan samtidigt säga att när hon besöker mig är det jag som tar hand om maten. Jag vill inte gärna ha någon som är i vägen när jag lagar maten. Eventuellt kan hon få ta hand om dukningen.

God natt!

Inga kommentarer: