söndag 16 januari 2011

Söndag 16/1

God kväll!
Vid 12-tiden skjutsade jag Gudrun till busstationen i Karlskoga för vidare färd till Västerås. Det var regnigt och 3-4 grader plus. Väldigt isigt från bilen till bussen, men vi höll oss på benen.

Hemma igen fick det bli lite rester framför tv:n, där jag tittade på skidor och skidskytte. När det var slut ringde jag och fick klart med ersättare till min Rotaryuppgift på torsdag. Jag skall ju på provtagning och kan inte närvara. Det kändes skönt att få det avklarat.

Vid 16-tiden, en timme före matchstart, bestämde jag mig för att åka och se Bofors-Troja Ljungby. Det kändes lite tomt i huset och det var ett tag tills det var något på tv. Bofors gjorde inte någon av sina bättre matcher. I första perioden var det lite fart på dem och de ledde med 2-0 i pausen. Sedan var de väldigt tama och det hände inte mycket, men Troja fick in ett mål när det var en minut kvar i andra. Med lite tur lyckades BIK till slut vinna med 4-2. Det kunde lika gärna varit de andra som vunnit.

Under kvällen fick det bli "Morden i midsomer". Nu är det dags att krypa i säng så att jag orkar upp 5 i morgon.
God natt!

Inga kommentarer: