lördag 8 januari 2011

Lördag 8/1

God kväll!
Idag gratuleras Simon, som fyller 20 år.

I morse var det bara några grader kallt. Under förmiddagen började det snöa, som det var förvarnat. Det har kommit ca fem cm. Under eftermiddagen, när jag åkte in till Simon på hans födelsedagsfest, var det nästan 0 grader och snön började övergå i regn. I morgon är det dags att skotta undan sörjan.

Det är skönt med värme i huset igen. Jag springer dock ner i källaren med jämna mellanrum och konstaterar att det är som det skall. Hittills har jag inte mötts av någon negativ överraskning.

Jag säger att det är tur att jag har redskap att skotta med. Jag skottade undan på balkongen idag och då kändes det hur det skulle varit om jag behövt skotta allt för hand. På balkongen var det snö ända upp till räckets kant.

Till Simons fest var det stort manfall pga det besvärliga vädret. Lotta och hennes söner hade också varit sjuka och kräkts de senaste dagarna. Vi som var där fick mat och kaffe med tårta och hade en gemytlig afton.

När "Stjärnorna på slottet" började, smet några av generationen strax under mig och jag iväg till tv-rummet.

Hemma igen skall jag se om det finns något på tv:n annars får det bli sängen.
God natt!

Inga kommentarer: