lördag 22 november 2008

Lördag 22/11

God Kväll!
Efter frukost och tidningsläsning fick det idag bli rakning och dusch. Jag hade, efter att flera gånger ätit lunch hos Kajsa och Harald Jansson, bjudit hem dem till mig på lunch. Jag hade också bjudit med Elisabeth.
Jag tog det lugnt under förmiddagen och tittade på skidtävling på TV:n samtidigt som jag så smått förberedde lunchen.
Kvart i tolv kom Elisabeth med en kaka och prick tolv kom paret Jansson med flera bullpåsar.
Maten var precis färdig och det var bara att köra igång. Gästerna var mycket nöjda med maten som bestod av "Lottas lax i ugn" samt glass med varm hjortronsylt. Efter detta blev det kaffe och Elisabeths kaka.
Efter tre timmar tackade Janssons för sig och vi andra tog en promenad som avslutades med ett besök hos Anita med ljuständning av Elisabeth.
Innan Elisabeth gav sig iväg tog vi ytterligare en kopp kaffe samt såg hockeymatchen Västerås-Oskarshamn under de två sista perioderna. Seger för Oskarshamn med 2-1.
Jag har nu sett en del av matchen Linköping-Timrå. Efter halva matchen leder Timrå med 3-2.
Nu kommer jag att slå över till dansbandskampen, när klockan blir åtta.
Ni får ha en fortsatt bra dag och God Natt på er!

Inga kommentarer: