söndag 16 november 2008

Söndag 16/11

God Kväll!
Bilden tagen från fönstret i TV-rummet. När löven fallit från träden är utsikten ner till sjön ganska öppen. Vädret är som vanligt så här års. Grått, trist, fuktigt och ogästvänligt.
När jag skrev gårdagens blogg kom jag inte på namnet, men det var intressant att se att Janne följer mina inlägg och gjorde kommentaren. När jag fick se namnet, kände jag väl igen det sen 70-talet.
Under gårdagen hade jag hittat ett recept på en färsrätt och därför plockat fram älgfärs ur frysen. Det saknades några ingredienser och jag åkte till Konsum i Nykroppa eftersom jag inte kände för att åka till Filipstad. Det är bara att konstatera att man behöver inte köpa så mycket för att resan till F-stad skall löna sig. Nu har jag kvällsmat hela kommande vecka.
Har sett kvalmatchen till allsvenskan, Ljungskile-Brommapojkarna. Det blir Brommapojkarna som går upp genom att ha spelat 1-1 på bortaplan. Tidigare matchen slutade 0-0.
Nu kommer resten av kvällen att ägnas åt TV-tittande.
Jag önskar er en God Natt!

Inga kommentarer: