torsdag 6 november 2008

Torsdag 6/11

God Kväll!
Vilken dag! Startade resan till Karlskoga vid 6-tiden för att åka till träningen. Jag tyckte det lät konstigt från däcken och stannade bilen vid Kroppagården. Det visade sig att ett däck var helt tomt. Trots det vände jag och åkte hem igen. Pumpade upp däcket, gick in och kollade i telefonkatalogen efter gummiverkstäder. Hittade en i Hällefors samt ett telefonnummer till Piscator i Storfors. Ringde dit. Jodå jag kunde komma. Jag åkte dit. De plockade av hjulet och det satt en plåtbit i däcket, troligen från skroten i Karlskoga. Det visade sig att däcket var kass. De hade inga nya hemma, men ett par begagnade. Vi tog det bästa och jag åkte hem. När jag kom hem såg jag att luft hade gått ur, ca 1 kg. Jag pumpade och efter en timme såg det fortfarande bra ut så jag åkte till Karlskoga och Rotary. När jag kom till bilen igen tyckte jag det såg ut att ha gått ut luft igen. Åkte till Storfors och in till Piscator. Det gick inte att hitta något fel men ett kilo hade försvunnit. Tittade på det andra begagnade däcket, men det hade lagats så därför tog vi det första igen. De hade en slang som monterades och nu hoppas vi att det funkar. De var i alla fall tillmötesgående och billiga. Första gången betalade jag 260 kronor och andra gången 100:-. Då hade han arbetat minst en och en halv timme.
När jag kom hem ringde Nordea och ville bjuda mig på Boforsmatchen nästa vecka med början på banken för lite diskussioner och mat. Jag tackade nej med motiveringen att jag har platser och att Elisabeth och jag redan bestämt att vi skulle dit. Förklarade också att Karlstadskontoret bjudit mig till matchen dagen därpå, Färjestad-Skellefteå. Strax efter ringde Björn Johansson, Kartro, och tingade två bord och stolar till jul, då han får stort besök. Vi pratade givetvis en del om hur det var på Kartro nu för tiden.
Efter detta var det dags för dusch innan jag åkte iväg till Karlskoga och kvällens jubileumsmiddag. Vår Rotaryklubb firar 60 år. Det var god mat och underhållning av Stanleys mandoliner, samma Stanley som var ena halvan vid starten av Sten o Stanley.
Nu händer det inget mer i kväll så jag säger: God Natt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan!
Du har verkligen fullt upp gamle man! hihi! Hoppas däcket håller nu..
Ha det gott
Kramar