måndag 24 november 2008

Måndag 24/11

Änderna har kommit upp från sjön och smakar på solrosfrön.

God Kväll!
Måndag morgon med några kallgrader. I luften virvlade några snöflingor. Trots att det gjort så hela dagen har det inte blivit mer än max två cm snö.
Efter gympa i Karlskoga åkte jag hem. Telefonen hade ringt, det var Tedenrud. Jag ringde upp honom och mer eller mindre lovade att jag skulle titta in på torsdag.
Efter lunchen passade jag på att göra iordning 25 mappar med balans-,resultaträkning, verksamhetsplan, budget etc eftersom vi på torsdag har årsmöte i Rotary. Denna gång var min uppgift enbart att kopiera och bunta ihop alla papper. Detta var ett lämpligt jobb i det väder som var. Jag gjorde också bokföringen för Invest.
Såg i NWT att Jeanette, Jannes och Monicas dotter, tillsammans med fem andra multisporttjejer på samma dag avverkat tjejklassikern. De startade tidigt med nio mil på cykel, därefter en km simning följt av en mil löpning och slutligen tre mil skidor i skidtunneln i Torsby. Starkt gjort och Grattis!
Nu väntar kvällens nyheter. Dagen har ju varit positiv. Börsen har ökat med 9% under dagen och med samma utveckling världen över. Hittills stämmer de prognoser jag fick i mig i Karlstad för ett tag sedan mycket bra. Hoppas att resten också kommer att stämma. Positivt också att svenska kronan har förbättrat sig.
Jag önskar God Natt, när det är så dags.

Inga kommentarer: