tisdag 18 november 2008

Tisdag 18/11

God Kväll!
En gråmulen, regnig och trist morgon. När jag satt och gjorde betalningar ringde telefonen. Det var Jan Poohl från Degerfors. Vi hade inte pratats vid sedan strax efter Anitas bortgång. Det var ett trevligt samtal med många gamla minnen från den tid vi arbetade tillsammans på 80-talet. Fick veta att nu var KAPRO-skylten borta från Stora Valla. Den hade funnits kvar långt efter att jag betalat senaste sponsorfakturan.
När jag var på Louise och åt lunch kom Solweig och Kalle in. På torsdag ger de sig iväg till Thailand. Vädret där var just nu regnigt och åska, som det kan vara i november, då regnperioden inte är helt över ännu. Trots det är man lite avundsjuk, det är ju i alla fall varmt där och det brukar vara korta skurar.
När jag kom hem tog jag mig för att städa toaletterna. Det var länge sedan sist, men de är ju knappt använda eftersom jag har min egen vid sovrummet. Jag hann göra den på nedre planet klar när telefonen ringde. Det var Thomas och vi pratade i drygt en timme. Det var placeringar, hus, Sofia, USA-resa, bilar, ja i stort sett allt. Efter detta tog jag min toalett, badrummet får vänta eftersom det hade blivit skumt och jag föredrar dagsljus när jag städar.
Har just sett Färjestad-Timrå i en fartfylld, juste och trevlig match, som Färjestad vann med 2-0 mycket beroende på Gustafssons målvaktsspel.
Nu får det närmast bli lite nyheter. Jag önskar er God Natt! när det är så dags.

Inga kommentarer: