måndag 3 november 2008

Måndag 3/11

God Kväll!
Idag var vi tio stycken på gympan och som vanligt var det ordentlig fart och svetten rann.
Jag passade på att byta till vinterdäck innan jag åkte hem. Jag har däcken förvarade hos Däckson och det går smidigt och snabbt.
Efter en stund vid datan för att kolla aktierna etc åkte jag till Filipstad för lunch. Jag tog också en sväng till Susanne för att lämna en kasse med diverse från Marina.
När jag kom hem tog jag fram motorsågen och sågade upp ett träd som hade blåst ner för ett tag sedan.
Sedan efter dusch en sväng till kyrkogården för att kolla ljusen. Tog bort tre stycken som brunnit upp. Fortfarande lyser fyra stycken. Även Remo har fått ett ljus, som fortfarande brinner.
Strax innan jag skulle titta på matchen Brynäs-HV71 ringde Elisabeth på skypen. Hon väntade på att Sofia skulle höra av sig, men hon hade inte kopplat upp sig ännu. Vi bestämde att hon skulle komma hit och se matchen och så kunde vi ha koll på Sofia härifrån. Strax efter ringde Thomas som var ute i samma ärende och vi pratade en stund. Då fick vi se att Sofia var ansluten och vi avbröt så att Thomas kunde ringa upp. Samtidigt ringde jag Elisabeth och meddelade henne och hon kunde ringa Sofia nu.
Under tiden fick jag ett samtal från Susanne Bjurbäck som ville ha kopia på det programblad, som Anita under flera år gjort till luciafirandet i kyrkan. Jag lovade att fixa detta under de närmaste dagarna.
Efter ett bra tag ringde Thomas och berättade att han pratat med amerikanskan och att allt var bra och att hon skulle ringa upp mig efter att ha pratat med Elisabeth. Det gjorde hon också och hon mår bra och skall vara med på en skolkonsert tillsammans med en kompis. De skall också få spela in en skiva tillsammans med läraren.
Elisabeth dök upp till sista perioden varefter vi tog en fika och tittade på sportnyheterna innan hon åkte hem igen.

Inga kommentarer: