lördag 4 februari 2012

Lördag 4/2

God Kväll!

Vintern har tydligen kommit för att stanna. I morse var det 21 minusgrader och nu i kväll är det tillbaka på samma nivå. Jag har inget emot om det blir ett tiotal grader varmare.

Det är ju inga större problem att stanna inne och titta på sport i sådant läge. Det har blivit både skidskytte och vanliga skidor. Kalla gjorde ett bra 10-kilometerslopp, där hon drog hela sista varvet och kom på andra plats. Björgen var den enda som hängde med och också gick förbi på upploppet.

På eftermiddagen blev det hockey. Färjestad gjorde en bra match och vann över Skellefteå med 3-0. Samtidigt följde jag BIK:s match mot Örebro på text-tv:n. Matchen var målmässigt väldigt jämn (0-0, 1-1, 0-0). BIK vann skott på mål, men vad hjälper det. Det är målen som räknas. I slutet på tredje perioden fick BIK ett lagstraff för att ha varit för många på isen. Det straffade sig i förlängningen då Örebro avgjorde.

Vid fågelmaten har det varit full fart på talgoxar, blåmesar, grönfinkar, domherrar, nötväckor och hackspettar och två ekorrar. Det har kommit dit en flock idag, som jag får till bofinkar, hur jag än stirrar och glor. De är lite blekare än på sommaren, men annars tyder allt på att det är de. Finns något annat förslag?

Har tittat lite på melodifestivalen, men jag börjar nog bli för gammal. Hur kan "Sean banan" gå vidare?

God Natt! 

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var inte för att du är för gammal som du tyckte det var dåligt.
Det var så dålig, även för oss yngre. Torsten Flink var det sämsta jag hört på länge, och även tjejerna som kom som melodi nr2. Afro-dite lät som för 10 år sen. 8:an Loreen var bäst även om det inte hördes vad hon sjung. Men melodin var ju modern i alla fall. Sen flaxa hon som en flagga i storm, men hon gjorde det med lite finess. Hälsningar Janne