onsdag 29 februari 2012

Onsdag 29/2

God Kväll!

Idag har jag verkligen tagit det lugnt. Var ute och rensade bort en del grenar på en tall som står ganska nära huset. Tänkte sätta upp en av de nya holkarna, men avvaktar.

Fick telefonsamtal från en säljare som tyckte att jag skulle tjäna en massa pengar genom att byta telefonoperatör. Efter lite diskuterande sa han" Mest kommer du att tjäna på mobilsamtalen, där du betalar 1:99 / minut." Eftersom jag nyss hade sett en faktura från Telia visste jag att jag betalade 69 öre, vilket jag påtalade. Då fick han ganska brått att lägga på, när han förstod att det var ett meningslöst samtal.

Idag blev BIK klara för kvalserien, inte av egen kraft, för de förlorade sin match mot Oskarshamn med 1-3, utan p.g.a att Västerås, som låg nära till, förlorade sin match mot Troja/Ljungby. Fredagens match mot Södertälje är betydelselös för fortsättningen.

I slutet på första perioden blev Wessner tacklad, fick ett felskär och flög in i sargen. Han hämtades i ambulans, men det verkar inte vara något större fel på honom. Tacklingen var helt godkänd.

God Natt!

Inga kommentarer: