söndag 12 februari 2012

Söndag 12/2

God Kväll!

I morse slog radion på 2:45. Jag hade lovat att vara med som funktionär på Svenska Rallyt. I år var det i alla fall behaglig temperatur i jämförelse med förra året. Det skilde omkring 20 grader.
 Mina två kollegor värmer sig i väntan på ruschen, då vi sålde inträdesbiljetter och parkeringsavgifter
 Under eftermiddagen fick jag besök av tre döttrar med några av de övriga familjemedlemmarna. De passade på att gratulera mig några dagar för tidigt på min födelsedag. Som mat bjöd jag på Carinas kycklinggryta med curry. Till kaffet hade Sofie och Susanne med sig var sin tårta. Ingen behövde gå hungrig från bordet.
 Åsa dök upp lite senare med äldsta och yngsta barnet. De hade åkt direkt från Julias simskola.
Lite senare på kvällen fick jag besök av lillebror Janne. Då var det bara att ta ytterligare en kopp kaffe, men jag skippade tårtorna för egen del.

God Natt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för idag, pappa! Fantastisk god mat: vill gärna ha receptet på den grytan!
må så gott!
kram Åsa

S-O Svensson sa...

Håll ögonen öppna. Det kanske kommer.