söndag 5 februari 2012

Söndag 5/2

God Kväll!

Även idag var det kallt när jag slog upp de blå. Min önskan hade gått i uppfyllelse och termometern visade ca hälften av gårdagens -21 grader. Under morgontimmarna hade det snöat ungefär fem cm lätt snö. Lite skidåkning på TV:n blev det även idag, såväl skidor som skidskytte.

Idag fick det bli en stekt torskfilé med smögensås till lunch. Jag fuskade genom att använda pulversås.

Under eftermiddagen var jag tvungen att åka in till Filipstad och tanka. Kunde ju väntat tills jag kom till Karlskoga i morgon, men jag vill inte gärna ge mig iväg med så få liter i tanken som jag hade.

I kväll har jag sett "Frozen planet". Där kan man säga att det är kyla och mörker och vilken miljö att skaffa fram mat i. Det verkar betydligt enklare att åka till ICA och förse sig, än att utsätta sig för livsfara för att få fram den.

God Natt!

Inga kommentarer: