onsdag 15 februari 2012

Onsdag 15/2

God Kväll!

Eftersom de plogade gatan tog jag fram 4-hjulingen och gjorde detsamma. Det fick bli infartsvägarna plus gårdsplanen. Vägarna har jag inte kört sedan första snöfallet, så det var behövligt.

Tog vägen förbi min tillfälliga skottningstomt. Även här hade de plogat upp en snövall, så det var bara att ta tag i snöskyffeln.

Under eftermiddagen åkte vi till Kvarnen och tittade på oljemålningar av Nannesson. Han målar skånemotiv. Det var många motiv från platser vi besökt på kusinträffarna och jag fick lust att köpa någon av dem. Problemet är att jag måste plocka bort någon annan för att få plats med en ny, så det får vänta.

Som vanligt har det blivit en titt på Sveriges Mästerkock. Jag imponeras verkligen av deras kunskap med tanke på att de skall vara amatörer.

God Natt!

Inga kommentarer: