tisdag 28 februari 2012

Tisdag 28/2

God Kväll!

Eftersom jag skall ta min kvartalsspruta med bromsmedicin för prostatacancer nästa vecka åkte jag in till apoteket för att hämta ut den. Jag tänkte att det var bäst att hämta den, för om den inte fanns hemma hann de få fram den innan jag skall till vårdcentralen och bli sprutad. Den fanns hemma, så det var inga problem.

Innan apoteket tog jag en sväng till lillebror innan jag fortsatte till Susanne. Hon skulle börja jobbet klockan 14.00 så det blev ett kort besök. Den lille sonen, Simon, var hemma och han trodde att han skulle kunna få ett vikariat på en förskola där han hade haft praktik under gymnasietiden.

När jag ändå var i närheten av Louise och kände lukten av bruna bönor passade jag på att ta lunchen där.

Idag har jag börjat plocka ihop alla papper, som revisorn behöver för deklarationen och årsbokslutet. Jag får fortsätta i morgon, för när jag inte har kniven på strupen hittar jag på en massa annat att syssla med. Det är ju ingen brådska, men jag hade tänkt få iväg det snarast, så att det inte hänger på mig.

I kväll såg jag matchen mellan Djurgården-Linköping, 1-1 efter full tid och förlängning. Djurgården vann på straffar. Ett av dessa lag ligger risigt till och det finns stor risk att ett av dem får kvala. Jag har väldigt svårt att tänka mig att BIK, om de nu tar sig dit, eller de andra från allsvenskan, har möjlighet att klara av dem när det är så dags. Det ser ut som det går betydligt snabbare än i allsvenskan. Men det har jag tyckt tidigare år också, utan att ha rätt.

God Natt!

Inga kommentarer: