torsdag 9 februari 2012

Torsdag 9/2

God Kväll!

Nästan full styrka på gymmet idag. Då blir det en annan stämning både i gympasalen som vid frukostbordet. De som varit med i lagidrott vet hur snacket går i omklädningsrummet.

Efter gympan skulle jag iväg till Skandia för att skriva under ett par papper. Jag hade räknat med två minuter eftersom Therese, som jag skulle träffa, hade ett möte senare. Vi hade en trevlig pratstund så det försvann en hel timme.

Eftersom Telia hade hunnit öppna gick jag dit när jag var i närheten. Jag skulle ha ett micro sim-kort till min nya iPad. Då jag sedan tidigare har ett 3G abonnemang kunde jag byta till mig ett micro kort. Samtidigt fick jag en adapter till kortet så jag även fortsättningsvis kan använda det till den bärbara datorn.

Sedan var det dags för Rotary och Jan Frisk, som berättade om planerna att i Granbergsdal investera två vindkraftverk. Närmsta granne bor 900 meter därifrån, men de håller på att överklaga eftersom de tror att de kommer att bli störda av ljudet. Karlskogabor känner till alla insändare som varit i lokalpressen. Man vill gärna ha vindkraft, bara det inte blir i närheten av mig.

God Natt!

Inga kommentarer: